15.08.11

Äntligen, äntligen, äntligen, äntligen har jag fått tillgång till mitt internet så nu är bloggen igång! Fantastiskt!

Jag kanske borde presentera mig för er som inte känner mig eller ni som känner mig men inte vet var någonstans jag har tagit vägen... Hej! Jag är Johan, 19 år gammal från Höllviken som ligger i den allra mest södra delen av Sverige. Jag har precis flyttat till Tyskland för att jobba som beridarelev/beridarlärling hos Stefan Blanken i Hepstedt, en liten mysig by några mil utanför Bremen. Här kommer jag vara stationerad i minst ett år för att sedan få mitt beridarcertifikat.

Jag gick ut skolan i våras och nu är drömmen och planen att satsa fullt ut på hästarna. Jag är i grund och botten dressyrryttare men hoppar även gärna och har även ridit en del fälttävlan. Just nu har jag två egna hästar, Sture och Clinne, samt cirka tolv hästar som är "mina" hos Stefan.

Min blogg kommer till stor del bestå av livet som beridare nere i hästparadiset Tyskland men även med en del andra saker som händer i mitt liv. Kommer även snarast lägga upp en beskrivning på precis vad jag gör, vilka mina hästar är och allmänt om anläggningen.

Jag hoppas att ni läser och skrattar gott åt min patetiska lilla blogg så ses vi efter jag slutat att jobba.

Kommentarer
Postat av: ellen

jag älskar redan den nya bloggen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sköt om dig min vän

2011-08-17 @ 22:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0