15.08.11

Idag har jag haft min första riktiga jobb dag! Red i och för sig några hästar i fredags också och var på tävling hela lördagen men min första vanliga jobb dag så att säga.

Vaknade klockan sex av mig själv i morse och var jättepigg vilket var super eftersom jag börjar jobba halv sju. Slängde i mig en yoggi och tog en snabb dusch för att sedan bege mig till stallet. Fodrade hästarna och åt sedan en ordentlig frukost. Resten av förmiddagen gick åt till att rida, sex hästar hann jag med och alla skötte sig bra! Många nya hästar att rida sig in på men eftersom jag red samtidigt som Stefan på samtliga kunde han hjälpa mig lite vilket är guldvärt.

Efter sex hästar ridna var det lunchdax och jag åt en stor härlig toast med sallad (ni skulle sett vilken snygg tallrik jag gjorde upp till mig själv - sjukt stolt). Hann även med en halvtimmes powernap som satt riktigt fint!

Efter lunch tog jag tag i min egen Sture. Red först ett lättare lösgörande pass i paddocken på honom och skrittade sedan ut i skogen. En halvtimmes skritttur senare med en glad häst o en glad ryttare och x-antal myggbölder var vi tillbaka och resten av eftermiddagen väntade löshoppning av alla två och ett halvt åriga hästar samt alla tre åriga hopphästar! De flesta skötte sig bra och jag kan lova att man ser verkligen skillnad på hoppstammade och dressyrstammade hästar även fast där finns undantag. Hopphästarna har ett helt annat öga för avståndsbedömning än vad dressyrhästarna har men dressyrhästarna är starkare i sin kropp och orkar hålla sig mycket längre.

Efter löshoppningen kvarstod kvällsfodringen och efter att jag slutat gick Sture och jag en runda i den vackra sommarkvällen och jag fick x-antal myggbölder till. Ja, ni förstår det är inte bara vanliga små fjuttiga myggbett jag har fått utan det är verkligen 5x5x5cm bölder över hela kroppen... Stackars mig.

Kom hem, åt pasta och snackade en stund med mamma som intygade att Clinne hade det bra hemma i regniga Sverige. Just det, för er som inte vet så kommer inte Clinne ner förrän i mitten av september då det är fullt i stallet just nu. Sedan begav jag mig till mataffären där jag införskaffade lite nödvändiga prylar som jag givetvis glömde sist jag var där...

Efter att jag kom hem har jag suttit här, uppslukad framför datorn och tv:n och bara tagit det lugnt! Det tar på krafterna att jobba stenhårt med hästar ska jag säga.

Nu ska jag dra mig till sängs för att orka ännu en underbar dag imorgon. Godnatt!

Clinne och jag hösten 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0