22.08.11

Herregud vilket väder vi har här nere i Tyskland! Strålande sol och runt trettio grader varmt nu flera dagar i sträck, herregud!

Idag har varit en väldigt intensiv dag men det gillar vi verkligen! Började dagen med att rida några hästar för filmning. Filmade alltså när jag red dem och filmerna läggs sedan ut på hemsidan och så eftersom hästarna är tillsalu. Lite nervöst var det men det gick bara fint!

Fortsatte att rida och longera resten innan det var dax att fara iväg med tre hästar till Verden. Det är de tre vi har just nu som ska gå elit-aktionen i oktober. Väldigt fina hästar allihop och två av dem var iväg och tävlade i Dobbrock i helgen och var placerade båda två, den ena med en snitt på 8,5 vilket satte den som tvåa i finalen! Underbart!

Lunchpaus mellan tolv och två då jag var ute med Sture en liten runda, åt gräs och mös i solen och körde sedan till mataffären där jag handlade lite smått som jag behövde!

Efter lunch var alla mina hästar ridna och färdiga så vi satte igång med hingstarna. Löshoppning stod på schemat för de flesta idag och jag tycker att de flesta skötte sig super! Vi har två super hoppare, en efter For Edition och en efter Diarado. Dessa två brukar briljera men idag var det faktiskt en dressyrhingst som hoppade helt magiskt, en fux färgad fruktansvärt vacker Don Fredriko avkomma! Min personliga favorithingst av de som är här just nu, så himla gudomligt vacker och så härlig gång. Egentligen är han nog inget riktigt hingstämne men det kommer bli en riktigt fin tävlingshäst av honom!

Efter löshoppningen och longeringen av hingstarna kom där en transport med små ponnyhingstar som snart också har premiering. Dessa skulle löshoppa i ridhuset eftersom hon ville träna dem på att komma bort från hennes gård där de var födda och uppväxta! Jättefina ponnysar som var blandningar mellan smäckrare tyska ridponnys och connemara. Hon hade en gul hingst som var så himla fin och hoppade som en riktigt fin storhäst!

När vi hade slutat för dagen fixade jag Sture medan Stefan körde med lastbilen till bilmekanikern för när han kom tillbaka skulle jag ha ett lösgörande träningspass för honom. Jag hann gulla, borsta och allt med min stjärna innan Stefan var tillbaka och sedan hade jag en helt fantastisk träning! Herregud vilken häst jag har! Han är helt fantastisk! Sådan gång, sådan takt, sådan styrka, sådan lätthet har jag aldrig känt innan. Herregud alltså! Inte varje häst man får gåshud av att rida på!

Efter träningen fick Sture en välförtjänt skrittur runt majsfälten på 40 minuter och sedan en skön lång borstning följt av gräsätande. Älskar verkligen min häst, han är bara bäst!

Nu har jag ätit äggmackor och yoggi och ska strax hoppa in i duschen och försöka få av all skiten ;) haha.

Vet att jag har lovat er länge nu att skriva dels presentation av mig själv, mina hästar och likaså presentation av mitt arbete och anläggningen jag jobbar på men vet inte riktigt var jag ska börja... Tänkte låta er bestämma så får ni kommentera vilket av dem jag ska ha skrivit innan jag lägger mig idag.

Måste bara säga hej och välkomna till alla nya läsare! Shit vad många ni har blivit! Även tack till Birgitta som länkade till mig via hennes blogg!

Nu gäller duschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0