19.08.11

Var så positiv när jag somnade igår, det sista jag gjorde var nämligen att kolla efter fredagens väder och det skulle, enligt datorn, bli riktigt varmt och det skulle vara strålande sol! Men när jag sedan vaknade i morse och det första jag hör är regnet mot fönsterbläcket... Åh.

Det blev en ganska bra dag ändå, ridning och stallfix hela förmiddagen. Och lagom till lunch kom en stor och värmande sol äntligen fram. En lunch som avnjöts med utsikt över ko hagen med de lekfulla kalvarna i solen var underbart och även en liten powernapp i gräset. Efter lunch gick allt på lite halvfart, Stefan var nämligen på föl-auktionen i Verden och en av de andra beridarna hade ledig eftermiddag, men jag trimmade igenom Ami riktigt ordentligt och longerade även några hingstar.

Efter att jag slutat tog jag tag i min finaste Sture. Planeringen var att trimma igenom på samma sätt som jag gjorde för Stefan i onsdags. Sagt och gjort, satte mig och började trimma världens finaste i den mest underbara kvällssolen. Sture var finare än någonsin och gjorde riktigt fin förvändgalopp och likaså övergångar skritt-galopp-skritt. Världens duktigaste är vad han är. Eftersom jag inte hade något annat för mig på kvällen bestämde jag mig för att ge honom belöning i form av en lång skritt runda. Han var lika lugn och duktig idag som han var igår och jag blir så stolt över honom, min lilla guldklimp. Skrittade åt andra hållet idag och när jag skrittat tio minuter igenom skogen öppnade sig det vackraste landskapet jag någonsin sett framför mig, blev så mållös att jag bara satt och tittade medan Sture åt gräs.

Efter mycket fix, puts och puss på min stjärna bar det av hemåt. Lagade en mycket god pizza i ugnen idag också och jag måste säga att jag är färdig-pizza-bagaren-nummer-ett. Gud vad bra jag är! (Hehe)
Allt går alltså ganska bra för mig här nere förutom att jag idag har saknat min Clinton mer än någonsin... En månad till han kommer ner... Hur ska jag överleva...?

En annan sak jag saknar förutom min älskade familj och mina fina vänner är svenskt godis. Åh, herregud alltså! Vattnas direkt i munnen bara jag tänker tanken. Hemmakväll föralltid i mitt hjärta och tyskt godis kan bara gå o hänga sig någonstans, fy fan vad äckligt det är... Uuuhh.

Nu måste jag sova för 05.00 ska jag vara i stallet imorgon och knoppa och fixa inför tävling sen på eftermiddagen kommer min älskade, längtar så efter henne.

God afton!

Föresten, är det någon som vet hur (om man kan) lägga in sina mobilbilder från iPhonen till sin dator? Skulle verkligen vilja visa er ett och annat!


Kommentarer
Postat av: Alexandra Sonngård

Skicka dom från mobilen till din egen mail och gå sen in på datan och öppna mailet från dig själv så finns dom där :)

2011-08-19 @ 23:38:13
Postat av: Birgitts

Nu har jag gjort lite reklam för din blogg på MIN blogg :)!

2011-08-20 @ 11:32:06
URL: http://birgittashastsida.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Alexandra:

men hur överför man bilden från sin mail till sin blogg?

2011-08-20 @ 11:35:28
Postat av: Birgitta

Alexandra:

Menar alltså: hur kan man publicera bilderna direkt via I-phonens mail, om man inte har tillgång till en dator!

2011-08-20 @ 11:38:44
Postat av: Maria

Åk till IKEA, bara för att få äta lite svenskt godis ;)

2011-08-21 @ 23:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0